офіційний веб-сайт           
 
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО
Львівський науково-виробничий центр
стандартизації, метрології та сертифікації
18 | 12 | 2017
Етапи впровадження в Україні екологічних норм автомобільних викидів «Євро-5» та «Євро-6» Друкувати
Написав прес-служба   
Понеділок, 13 лютого 2017 14:11
З 1 січня 2016 року в Україні була введена заборона на ввезення і реєстрацію як нових, так і старих автотранспортних засобів нижчих за норми екологічного стандарту «Євро-5». А у 2018 році в Україні мають набути чинності екологічні норми «Євро-6». Принаймні, це передбачено останньою редакцією Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів».

Що ж таке екологічні стандарти?
Переваги для пресічних споживачів переходу України на нові екологічні норми «ЄВРО-5» та «ЄВРО-6»
Автомобільні викиди та їх вплив на здоров’я людини та за яких умов можна уникнути чи применшити вміст шкідливих речовин, які виділяють транспортні засоби в Україні

«Євро» – це екологічні стандарти, що регулюють вміст шкідливих речовин у вихлопних газах транспортних засобів з дизельними і бензиновими двигунами. Адже, до складу входить понад 200 різних хімічних речовин (діоксид вуглецю, сірчистий газ, альдегіди, сажа, свинцеві сполуки), які потрапляють у навколишнє середовище. Деякі з них мають токсичну дію. Зокрема, сполуки свинцю не виводяться з організму, а накопичуються у ньому до небезпечних концентрацій, що призводить до отруєння. Крім того, дизельні двигуни характеризуються підвищеною димністю.

Наслідки впливу на організм людини шкідливих речовин, що містяться у вихлопних газах автомобілів, досить серйозні і мають найширший діапазон дії: від кашлю до летального випадку.

Контроль відпрацьованих газів автомобілів є глобальною проблемою і багато країн створюють власні нормативи і стандарти, що регламентують рівні викидів токсичних речовин. Так, в європейських країнах нормування викидів автотранспортних засобів здійснюється згідно з правилами ЄЕК ООН та директивами ЄС, якими у 1993 році були вперше введені норми «Євро». Вони, насамперед, стосуються автовиробників, надаючи їм чіткий орієнтир, яких екологічних показників вони повинні досягти і в якому році.

Зазначені стандарти містять вимоги до максимальних викидів двигунів внутрішнього згоряння і відіграють важливу роль у зниженні так званих регульованих речовин, до яких належать оксид вуглецю (СО), оксиди азоту (NOх), вуглеводні (CН) і тверді частинки (сажа).

З кожним роком стандарти «Євро» послідовно ставали жорсткішими. Ефект їх застосування полягає у поетапному впровадженні інноваційних рішень в конструкцію автомобіля, які зменшують викиди відпрацьованих газів. Крім модернізації автомобілів на кожному етапі введення нових норм «Євро» впроваджувалися і більш жорсткі вимоги до якості бензину: обмеження вмісту ароматичних вуглеводнів, зниження вмісту сірки, заборона використання антидетонаційних присадок. Конструктивні зміни в автомобілях та більш чисті види палива призвели до різкого зниження рівня регульованих забруднюючих речовин.

Так, сучасний європейський автомобіль виробляє в двадцять разів менше викидів, ніж той, що був випущений сорок років тому. За цей же період рівень забрудненості навколишнього середовища у країнах ЄС зменшився на 70%.

Нові екологічні вимоги до транспортних засобів, які планомірно стають чинними в Україні, дозволять гармонізувати національні екологічні стандарти з європейськими. Однак, Україна істотно відстає від країн ЄС за темпами впровадження екологічних ініціатив.

Першими в Україні були прийняті норми «Євро-2», введені в дію відповідним технічним регламентом у 2006 році. Тоді як у Європейському Союзі ще у 1999 році набули чинності норми «Євро-3», які знижували показники викидів в атмосферу забруднюючих речовин у порівнянні з попереднім стандартом на 30-40%. В Україні ж впровадили «Євро-3» лише у 2013 році, а «Євро-4» – у 2014; cтандарт «Євро-5», набув чинності - у 2016 році, а в ЄС діє ще з 2010 року.

Такі сповільнені темпи впровадження норм «Євро» інколи створює вітчизняним автовласникам і перевізникам значні проблеми – за кордоном забороняється рух українських транспортних засобів і накладаються штрафи за невідповідність екологічним стандартам європейських країн. Адже, там перевірка рівня токсичності здійснюється на всіх стадіях: як під час виробництва автомобілів, так і в процесі їх експлуатації. Зокрема, під час експлуатації автомобілі проходять екологічний огляд на атестованих пунктах, із видачею зеленого талона. Власникам автомобілів, що не відповідають екологічним вимогам, вигідніше їх позбутися, ніж сплачувати високий екологічний збір.

Прийняття жорсткіших екологічних стандартів має стимулювати вітчизняну автомобільну галузь до приведення своєї продукції у відповідність з міжнародними вимогами. Зважаючи на те, що Україна взяла на себе такі зобов’язання, приєднавшись у 2000 році до Женевської Угоди.

Водночас, нововведення має значно обмежити імпорт старих автомобілів, що вже були у користуванні і належать до нижчого класу екологічної безпеки. Адже, для того, щоб ввести автомобіль з-за кордону на митну територію України, необхідно мати документ, що підтверджує відповідність транспортного засобу певному рівню екологічних норм. Ці дані потім вносяться і до свідоцтва про реєстрацію автомобіля.

ДП «Львівстандартметрологія», як орган сертифікації, уповноважений та призначений Мінекономрозвитку України та акредитований НААУ щодо проведення робіт з оцінки відповідності бензинів автомобільних та палив дизельних за найвищими екологічними стандартами ЄВРО-5 та ЄВРО-6.

ОС ДП «Львівстандартметрологія» проводить роботи з сертифікації палив як у Державній системі сертифікації, так і у внутрішній системі підприємства.

Ми співпрацюємо з найсучаснішими лабораторіями Львівщини та України у сфері проведення випробувань, які акредитовані на проведення досліджень палив автомобільних за усіма обов’язковим показниками, які передбачено чинними нормативно-правовими актами та національними стандартами, які діють в Україні.

Крім того, надаємо вичерпну методичну консультаційну допомогу у сфері вимог, які регламентуються Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.

За детальнішою інформацією звертайтеся:
м.Львів, вул. Князя Романа,38,
відділ оцінки відповідності,
тел.261-61-83; 261-59-84
 
Останні новини
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Перекладач
Пошук
Хто на сайті
На даний момент 54 гостей на сайті
Статистика
Користувачі : 148
Зміст : 1269
Посилання : 23
Переглянути хіти змісту : 1595631
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України Департамент тхнічного регулювання