офіційний веб-сайт           
 
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО
Львівський науково-виробничий центр
стандартизації, метрології та сертифікації
19 | 09 | 2019
Набули чинності нові правила маркування продуктів Друкувати
Написав прес-служба   
П'ятниця, 09 серпня 2019 09:27
6 серпня 2019 року розпочали діяти основні положення Закону України "Про інформацію для споживачів харчових продуктів", що встановлюють загальні принципи і вимоги щодо інформації про харчові продукти, зокрема, їх маркування, а також обов'язки операторів ринку щодо доведення цих даних до споживачів.

Відповідно до вимог Закону інформація про харчовий продукт повинна бути точною, достовірною та зрозумілою для споживача і не повинна вводити в оману щодо її характеристик, властивостей, складу. Ця вимога поширюється як на рекламу, так і на саму упаковку.

Обов'язковою для надання є така інформація:

- назва харчового продукту;
- перелік всіх інгредієнтів (як основних, так і додаткових);
- кількість харчового продукту в установлених одиницях виміру;
- мінімальний термін придатності або дата "вжити до";
- будь-які особливі умови зберігання і / або умови використання (при необхідності);
- найменування і місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за інформацію, а для імпортованих харчових продуктів - найменування і місцезнаходження імпортера, а також країна походження або місце походження;
- інструкції з використання - у разі, якщо відсутність таких інструкцій ускладнює належне використання харчового продукту;
- для напоїв з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць - фактичний вміст спирту;
- інформація про поживну цінність.

Оператори ринку повинні обов'язково вказувати інформацію про наявність речовин, що викликають алергічні реакції або непереносимість, наявність ГМО, наявність додаткової води тощо.

Крім того, в новому Законі окрему увагу звернено на вимоги щодо інформації про харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційно. Вся обов'язкова інформація повинна бути доступною споживачеві для ознайомлення до моменту продажу.

Назва харчового продукту має містити або супроводжуватися інформацією про фізичний стан продукту або спеціальній обробці, якій піддавався продукт (порошкоподібний, продукт сублімації сушіння, швидко заморожений, концентрований, копчений тощо), у всіх випадках, коли відсутність такої інформації може вводити споживача в оману.

Крім того, посилено відповідальність операторів ринку за порушення законодавства щодо надання споживачам інформації про харчові продукти.

Так, порушення вимог щодо надання інформації: надання неточної, недостовірної та незрозумілою інформації - тягнуть за собою накладення штрафу на юридичних осіб в розмірі п'ятнадцяти мінімальних заробітних плат (62 595 грн), на фізичних осіб - підприємців - у розмірі десяти мінімальних заробітних плат ( 41 730 грн).

А ненадання споживачеві інформації про речовини, що викликають алергічні реакції або непереносимість, карається штрафом в розмірі до 30 мінімальних заробітних плат (125 190 грн).

Закон розробления на основі вимог Регламенту Європейського Парламенту та Ради (ЄС) № 1169/2011 від 25 жовтня 2011 р. щодо надання споживачам інформації про харчові продукти.
 
Останні новини
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Перекладач
Пошук
Хто на сайті
На даний момент 24 гостей на сайті
Статистика
Користувачі : 148
Зміст : 1382
Посилання : 22
Переглянути хіти змісту : 1964058
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України Департамент тхнічного регулювання