За 2010 рік Держспоживстандарт України забракував при реалізації 1,76млн. літрів нафтопродуктів Друкувати
Написав Прес-служба   
П'ятниця, 14 січня 2011 15:27
Територіальні управління у справах захисту прав споживачів за участю державних центрів стандартизації, метрології та сертифікації Держспоживстандарту України, правоохоронних органів, в межах наданих повноважень, проводять перевірки дотримання вимог законодавства щодо захисту прав споживачів при реалізації нафтопродуктів у роздрібній торгівлі.
Протягом 2010 року було перевірено 1125 АЗС, недоліки встановлено на 722, що становить 64,1 %.
Із перевірених 24,6 млн. літрів нафтопродуктів забраковано та знято з реалізації 1,76 млн. літрів через відсутність документів, що підтверджують якість і безпеку та інформацію про товар, що становить 7,1 %. Із забракованих та знятих з реалізації нафтопродуктів реалізовувались без документів, що засвідчують якість та безпеку – 67,4 %, не мали необхідної інформації про товар – 32,6%.
Основні порушення, зафіксовані під час перевірок:
- відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про нафтопродукти, передбаченої ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів»;
- порушення Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 року № 1442 (далі – Правила), а саме: неукомплектованість АЗС у повному обсязі зразковими мірниками; відсутність передбаченої Правилами інформації щодо місця розташування найближчих АЗС; відсутність інформації щодо прізвища, імені та по батькові чергового оператора, що відпускає нафтопродукти; відсутність інформації про марку дизельного палива; відпуск нафтопродуктів неповною мірою; відсутність документів, що підтверджують якість та безпеку.
Відповідно до вимог п. 7 Правил на видному місці АЗС повинна розміщуватись інформація про режим роботи АЗС, табличка із зазначенням прізвища, імені та по батькові чергового оператора, що відпускає нафтопродукти, інформація про місцезнаходження найближчих АЗС.
Невиконання зазначених вимог законодавства встановлено на АЗС Чернігівської, Донецької, Херсонської областях.
При проведенні заходів державного контролю на АЗС Тернопільської області та містах Івано-Франківська та Донецька встановлено факти неукомплектованості АЗС зразковими мірниками в повному обсязі, що є порушенням вимог п. 20 Правил.
Також заходами державного контролю встановлено факти реалізації нафтопродуктів без документів, які засвідчують їх якість та безпеку на АЗС Херсонської, Рівненської, Тернопільської областей та м. Миколаєві.
Відповідно до вимог п. 3 Правил ведення обліку зберігання та реалізації дизельного палива залежно від вмісту масової частки сірки, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2007 року № 545, на інформаційному табло, що встановлюється на в‘їзді та біля оператора АЗС, зазначаються відомості про роздрібні ціни, марки та види (залежно від вмісту масової частки сірки) дизельного палива, що реалізується споживачам. Невиконання вищезазначених вимог законодавства встановлено на АЗС Львівської області.
Перевірками встановлено факти відпуску нафтопродуктів неповною мірою, що є порушенням вимог п. 10 вищезазначених Правил.
Так, при проведенні точності відпуску замовленої дози бензинів автомобільних марок А-95 та А-80 зразковим мірником місткістю 10 л на АЗС ТОВ «Екфіла» (м. Суми) встановлено їх недолив 80мл та 100мл відповідно (при нормі ±50 мл).
Відповідно до вимог п.15 Правил суб’єкт господарювання повинен забезпечити наявність на видному та доступному для споживача місці АЗС куточка споживача, в якому розміщується інформація про місцезнаходження і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів, книга відгуків та пропозицій.
Порушення зазначених вимог Правил встановлено на АЗС Одеської та Чернігівської областей.
За виявлені порушення законодавства при реалізації нафтопродуктів було накладено штрафи на загальну суму 709,5 тис. грн.
Результати 64 перевірок для відповідного реагування територіальними управліннями у справах захисту прав споживачів надсилались органам державного контролю та нагляду, органам місцевого самоврядування, в тому числі – правоохоронним органам.
У двадцяти семи випадках тимчасово припинялась діяльність підприємств торгівлі.